06 maart 2024

IO-publicatie hoogtepunten (Week 10 2024)

IO-onderzoekers zijn hard aan het werk geweest om hun onderzoek gepubliceerd te krijgen. Tot de hoogtepunten van deze week behoort een artikel van drie onderzoekers van de TU Delft, waaronder hoogleraar Caspar Chorus.

06 maart 2024

IO in de media (Week 10 2024)

IO in de media (Week 10 2024) - Lees meer over ons onderzoek, onderwijs en personeel via deze artikelen.

06 maart 2024

Project on sustainable infrastructures in libraries receives NWO funding

The NWO has awarded 3 research projects in the call ‘Climate & Cultural Heritage'. One of the projects was co-authored by IDE research fellow Jeff Love. The ReVerDi project assesses the various digital infrastructures libraries use from an environmental perspective and aims to find the optimal mix.

03 maart 2024

Onderzoek naar omgevingsgeluid bij kinder-IC ontvangt NWO-financiering

Omgevingsgeluid heeft een grote invloed op menselijke gezondheid, zowel binnen als buitens. Maar we hebben nog niet de technologie om de kwaliteit van omgevingsgeluid te meten. Dat kan een negatieve impact hebben in kritieke zorgomgevingen zoals een kinder-IC. IO Universitair hoofddocent Elif Ozcan Vieira en haar partners ontvangen nu NWO-fonds om dit op te lossen.

IO alumnus Britt MĂŒller genomineerd voor Klokhuis Wetenschapsprijs 2024

Wat schuilt er allemaal achter de deuren van een kinderziekenhuis? Het is best spannend als je dat niet weet. Maar wat als je toch op voorhand even binnen kan spieken? Britt MĂŒller weidde er haar afstudeerproject bij Industrieel Ontwerpen aan. Met haar ‘Even Spieken’ spel dat ze heeft ontworpen voor de Hospital Hero app is ze nu genomineerd voor de Klokhuis Wetenschapsprijs 2024.

Four grants awarded to IDE projects by Open Education Stimulation Fund

The Open Education Stimulation Fund (OESF) 2023 has awarded grants to four project proposals by IDE educators and researchers. A total of 13 TU Delft proposals have received the grant. The OESF encourages TU Delft staff to innovate their teaching with open educational resources and practices.

21 februari 2024

IO-publicatie hoogtepunten (Week 8 2024)

IO-onderzoekers hebben hard gewerkt aan de publicatie van hun onderzoek. Tot de hoogtepunten van deze week behoren twee artikelen van promovendus Mahshid Hasankhani, hoogleraar Jo van Engelen, universitair docent Sine Celik en hoogleraar Jan Carel Diehl die zich richten op waterstof en inzichten bieden uit 59 initiatieven en discussies met meer dan 30 experts.

Delft Design Stories